Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marleen Hop - WaarBenJij.nu Singapore - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marleen Hop - WaarBenJij.nu

Singapore

Door: Ik

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 Oktober 2012 | Singapore, Singapore

Hoi hoi allemaal,

Hier een teken van leven en ik zal maar meteen met de deur in huis vallen.. Het is heel mooi weer, zo rond de 33 graden :-) dat is het hier over het algemeen altijd wel trouwens.
Ik snap dat er nu mensen zijn die dit helemaal niet willen weten omdat het in Nederland natuurlijk niet zo warm is.. maar goed dan kan je meteen stoppen met lezen ;-)
Het is hier namelijk fantastisch.. Ik dacht, na vandaag heb ik wel wat te vertellen wat een vliegtuig vol Aziaten en 30 uur zonder slaap is natuurlijk niet bijster interessant.
Ik werd opgehaald van het vliegveld door Steven (mijn neef) en zijn zoontje.
Ik liep door de deuren van het vliegveld naar buiten en kreeg meteen het idee midden in de tropen te zijn, WARM en klam.. (dat klopt overigens wel aardig natuurlijk.. van die tropen) sta je dan ik je lange spijkerbroek.. Gelukkig had ik mijn fleecevest al wel uitgedaan :-)

Onderweg merk je meteen dat je in het buitenland bent.. Drukke 4-baans wegen en je kijkt je ogen uit.. al die enorme gebouwen en de palmbomen langs de weg.
Zelfs de bloemen en planten groeien om de vangrails heen.

Het was heel onwerkelijk allemaal dat ik echt weg was en dat de vakantie toch echt begonnen was. Maar dat veranderde snel nadat ik de achtertuin had gezien.. een ZWEMBAD.. zo vakantie-achtig :-)
Ze hebben een mooi huis en ik heb een balzaal van een slaapkamer..
Ik zit nu met een laptop op de tafel met uitzicht op het zwembad en de alle tropische bomen en planten..tis al wel donker.. oja en ik hoor ook krekels :-)
Ik mocht niet naar bed nadat ik aankwam, nouja niet mogen, voor mn ritme was het beter dat niet te doen. Na een douche en ff een paar uurtjes bijkomen zijn we naar de East Coast Park gegaan, daar heb je een park langs het water met allemaal BBQ plaatsen en picknick-plaatsen. Heerlijk ff uitwaaien. We hebben uiteindelijk gegeten bij een Hawker.. dat is een plek waar allemaal vaste tafels met bankjes staan en daarom heen allemaal superkleine keukentjes.. Je kan dan bij zo'n keukentje kiezen wat je wil eten en zijn brengen dat aan de tafel.. Uiteraard Chinees/Indisch eten geen patat met een kroket.. Zo lekker en zo gezellig. Dit is voor de locals heel normaal, buiten de deur eten is veel goedkoper en gezelliger.

Na een goede nacht slaap, heb ik maandag eigenlijk niet zoveel gedaan. Beetje wennen aan het weer en toch beetje bijkomen van de reis.
De afgelopen dagen ben ik met een Hop-On bus (jaah zo'n rode met een grote paars Nijlpaard op de zijkant) de stad doorgereden.. Zodra je boven op zo'n bus zit voel je je echt een toerist haha maar goed kan mij het schelen. Je hebt trouwens echt een fohn-effect bovenop die bus.. warme wind en je haar gaat ook nog eens alle kanten opstaan..
Ik ben onder andere bij de Botanic Gardens, Ford Canning park, little India en Chinatown geweest. Chinatown ben ik maandagavond ook geweest, zo gezellig, overal lampions en een hoop kitsch souvenirs.
De stad opzich is al een grote bezienswaardigheid, wat een joekels van een moderne gebouwen, afgewisseld met oude gekleurde gebouwen in Chinatown en little India. Het is ook opvallend groen hier, overal bomen en planten en ik kan niet anders zeggen dan dat het een hele mooie en schone stad is. Oja nog ff over de warenhuizen hier.. dat is echt ongelofelijk.. Niet een (1) warenhuis in Orchard Road maar ik-weet-niet-hoeveel.. enne geen C&A of V&D.. Neeeeh Prada, Chanel, Rolex, Yves Saint Laurant, en dan ook niet een van Prada neeeh joh een paar honderd meter verderop nog een veel grotere. Het is de Bijenkorf keer eh 10 ofzo.. Gelukkig zag ik iets vertrouwds.. een Esprit en een H&M :-) wel iets kleiner.. maar dat maakt niet uit. Ook ziet dat er 's avonds heel gezellig uit met alle lichtjes en lampjes echt een grote stad.. Daar kan Nederland echt niet aan tippen.
Mocht er nu iemand compleet in zwijmel zijn gevallen over Singapore.. nog ff wat dingen die goed zijn om te weten voordat je emigreert.. De huizen/appartementen kosten hier al gauw meer dan een miljoen, een beetje auto al meer dan een paar honderdduizend dollar enne drank.. echt niet goedkoop. Ik klaag niet meer over de cocktails in Nederland..

Jullie zullen het wel doorhebben, ik heb het hier onzettend goed voor elkaar!!

Vrijdagavond (voor mij dan, zes uur tijdsverschil met Nederland) vlieg ik naar Borneo waar ik op zaterdag mijn groep ontmoet met wie ik 10 dagen ga rondreizen. Maandag begint mijn klimtocht op de Mount Kinabalu.. schijnt daar koud te zijn :-)
Ik hoop dat ik op Borneo nog de kans heb om ff wat op het blog te zetten en anders duurt het een kleine twee weken..

Liefs!!

  • 03 Oktober 2012 - 14:06

    Manon:

    Hey meis,
    wat fijn om te lezen dat je het naar je hebt. AL helemaal uitgebrakt? Hier gaat het gewoon weer zijn gangetje. Boel regen en wind dus de hersft is begonnen. Dat maakt ook meteen dat ik jaloers ben op het lekkere weer daar en de vast al aanwezige bruine kleur van jou:P
    Geniet ervan en ik hoor snel weer wat van je.

    Liefs manon

  • 03 Oktober 2012 - 14:24

    Jan En Everlien:

    Dat klinkt als een erg goede start.
    Ben jaloers op je zon, en warmte.... Hier koud en regen ach, nederland he?

    Geniet lekker, veel plezier in Borneo. Denk om de aapjes....
    Hopelijk niet al te zere spiertjes na het bergbeklimmen.
    Je kan het chinese mountaingoat ;)

    Liefs



  • 03 Oktober 2012 - 15:52

    Aartje:

    Hoi Marleen,
    Een leuk verslag hoor. Geniet verder en doe de groetjes aan Steven en Sabine.

  • 03 Oktober 2012 - 16:06

    Hetty:

    Hoi Marleen,

    Wat fijn dat je het zo geweldig naar je zin hebt. Nog even lekker genieten van het prachtige weer en dan veel succes met klimmen.
    We zijn benieuwd naar de rest van je verhalen.

    Dikke kus van ons allemaal!!

    PS. Zeker niks leuks gekocht in al die mooie warenhuizen. Past niet in je rugzak, of heb je het op laten sturen
    ;-)

  • 03 Oktober 2012 - 16:29

    Han:

    Nou Marleen, volgens mij is het weer tijd om naar huis te gaan ;-0...

    Geniet ervan..

  • 04 Oktober 2012 - 00:14

    Chris:

    Hey Marleen,

    erg leuk om te lezen , ben nu al benieuwd naar je verdere reisverslag ! have fun ;-)

  • 04 Oktober 2012 - 01:26

    LeeZ :

    Hey Marleen,
    Dat klinkt allemaal super! En bah wat naar.. die temperatuur!!
    Ben heel benieuwd naar je avonturen in Borneo.
    Geniet ervan!

    Gr. Lisette

  • 04 Oktober 2012 - 07:52

    Cristian:

    Hey zusje,

    goed verhaal..... niet erg kort :P hahaha

    maar mooi om te horen dat het goed gaat, op facebook is mijn palmboomverhaal te vinden dus dat verklaart natuurlijk het feit dat ik totaaaaal niet jaloers op je ben (ahum :P)

    maruh, wil je bij je volgende blogbericht even een foto doen van jou als je net van die bus bent gestapt die je beschreef ? klinkt wel leuk ;P

    haha, heel veel plezier nog !

    xx Broetie

  • 06 Oktober 2012 - 05:04

    Grob:

    Klinkt erg goed allemaal Marleen... Hier is het ook tropisch warm (met het k.w. vest aan ;-)) Leuk wat je allemaal meemaakt. Genoeg te beleven en te doen, dus je zult wel lekker slapen met al die belevenissen... Dat de drank duur is, is voor jou nog niet zo slecht dametje ;-) X

  • 09 Oktober 2012 - 15:15

    Jeannette:

    Het klinkt goed!! Ben benieuwd hoe het in Bornio gaat..!
    xxx

  • 09 Oktober 2012 - 15:15

    Jeannette:

    Het klinkt goed!! Ben benieuwd hoe het in Bornio gaat..!
    xxx

  • 09 Oktober 2012 - 15:15

    Jeannette:

    Het klinkt goed!! Ben benieuwd hoe het in Bornio gaat..!
    xxx

  • 09 Oktober 2012 - 15:15

    Jeannette:

    Het klinkt goed!! Ben benieuwd hoe het in Bornio gaat..!
    xxx

  • 11 Oktober 2012 - 10:25

    Willeke:

    Leuk om wat van je te lezen! Als het goed is het je nu al de wandeltocht gemaakt op Borneo. Ik ben benieuwd hoe het daar is. Was het temperatuurverschil erg groot? Ennu je nieuwe groep, alleen 65+ of valt het mee:)

    X Wil

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 4186
Totaal aantal bezoekers 40068

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 09 December 2012

Nieuw-Zeeland

17 Oktober 2012 - 13 November 2012

Australië

29 September 2012 - 17 Oktober 2012

Singapore-Borneo

Landen bezocht: