Austalie part three - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Hop - WaarBenJij.nu Austalie part three - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marleen Hop - WaarBenJij.nu

Austalie part three

Blijf op de hoogte en volg Marleen

10 November 2012 | Australië, Sydney

SYDNEY jaaaaahhhhh ik ben er!!! Aan de ene kant heel gaaf om nu in Sydney te zijn aan de andere kant.. dat betekend dat ik over 3 dagen weg ga uit Australie.. :-( Ik zal nog ff een update geven van afgelopen week.. Ik moest echt ff teruglezen in mn dagboekje wat ik ook alweer allemaal heb gedaan. Emu park was het laatste, zoals ik ook al op FB had gezet, we hebben hier een toga-party gehad waarbij iedereen rondliep in oude lakens. Die Australiers grijpen echt elke kans aan voor een feestje, maar het was erg gezellig en zowaar bleef mn toga de hele avond zitten zoals ie moest zitten en dat met maar 2 veiligheidsspelden :-)
De dag daarna gingen we naar Kroombit Fram, jah een echte Australisch farm in the middle of nowhere (ja dat gebeurd hier wel vaker).. We konden hier kiezen tussen een quad en een paard.. Tja en om dan maar te doen wat je anders noooooit zou doen, heb ik gekozen voor het paard..(jah broertje een echt paard en nee je hoeft niet te zeggen: " dat arme beest" :-)
Het werd dus een middagje knolhobbelen maar het was wel gaaf. Ze vroegen van te voren wie er nog nooit op een paard had gezeten en wie heel zenuwachtig was, nou ik had wel eens op een paard gezeten en zenuwachtig was ik niet.. Het merendeel van de meiden was dat wel, dus wat krijg je dan als je niet zenuwachtig bent.. een paard met een gebruiksaanwijzing...hooikoorts om precies te zijn en het beest heette Ghost haha, nou dat had ik weer. Ik moest um over zn neus kriebelen als ie gingen niezen ofzo en hij zou af en toe met z'n hoofd schudden. Nou daar zat ik dan, op een paard met hooikoorts met een hele mooie witte cap op, op het heetst van de dag. We gingen met 30 (bijna allemaal meiden) het land op, en natuurlijk is niks vlak daar, dus dat paard moest ook echt klimmen enzo.. heel bijzonder als je dan op de rug van zo'n knol zit en niks kan doen. We moesten opzoek naar geiten en deze moesten we allemaal bij elkaar brengen en dan achter een hek zien te krijgen.. Als ik er nu aan terug denk was het echt hilarisch.. die gekke geiten.. Na 3 uur op het paard was het genoeg, m'n paard bleek niet alleen hooikoorst te hebben maar ze was ook chaggie ze kon niks hebben van andere paarden.. Die middag heb ik ook met een shotgun geschoten.. ( nee niet op m'n paard maar op kleiduiven:-). Ook kregen we nog lasso les en moesten we met z'n drieen een geit vangen. Ze hadden een soort arena waarin 20 geiten ofzo liepen en we moesten er dan een vangen met een lasso haha. Nou dat lukte niet.. dus de lasso aan de kant gegooit en toen met zn drieen tegen een geit.. tis gelukt :-)
Na een avond op de farm en een goede nacht slaap op het platteland zijn we de volgende dag doorgereden naar Noosa, waar we 2 nachten zijn gebleven. Het was een lange rit naar Noosa maar dat is wel een hele mooie plaats aan zee. ' s Avond hebben we met 4 meiden gepicknickt op het strand met de ondergaande zon, heel erg gaaf.. De volgende dag zijn we naar Fraser Island geweest. We hebben daar met een 4WD over het het eiland/strand gereden. Helaas mocht ik niet zelf rijden :-S
Fraser Island is het enige eiland ter wereld wat helemaal uit zand bestaat. We hadden 's ochtends eerst regen, later werd het gelukkig een stuk beter. We hebben even in de zon gelegen bij Lake McKenzie en om daar te komen moesten we echt off road rijden, pff a bumpy ride... gaaf hoor. We moesten met een ferry over en eenmaal terug op het vaste land, zijn we over Rainbow Beach teruggereden naar Noosa. Daar waren we inmiddels een eind vandaan..Op het strand staan gewoon borden met de maximum snelheid, op sommige stukken mochten we zelfs 80 km/h super mooi daar..
De volgende dag ben ik in Australian Zoo geweest, die Steve Irwin ooit groot heeft gemaakt. Het was echt jaren geleden dat ik in een dierentuin ben geweest, maar dit was erg gaaf. Ik heb een hele leuke foto met een koala (maar ik heb de hele dag de koala nog geroken, pff ze stinken wel).. 's avonds zijn we met z'n allen uit geweest in Surfers Paradise. Eerst bowlen, pizza eten, kareoke (jah alweer) en toen naar een club. Wist ik veel dat ze daar allemaal (de vrouwen dan), helemaal dressed-up zijn, kom ik aan in m'n spijkerbroek... dat was trouwens ook het enige wat nog schoon was :-) Maare ondanks dat, een hele leuke avond gehad. Konden we eindelijk een keer uitslapen, was ik na 3 uurtjes slaap gewoon klaar wakker. We zaten echt in een heel luxe en mooi hotel..dus een heel lekker ontbijt gehad, een keertje geen toast ;-). Vandaag hadden we een vrije dag in Surfers Paradise, nou dan denk je dus, dat moest dus een paradijs vol (mooie) surfers zijn....nou echt niet, bijna geen surfer te zien. Valt me erg tegen, die surfdude's.. Dus ik ben maar gaan shoppen, een jurkje, voor het geval ik die nog een keer nodig heb :-)
En natuurlijk ook op het strand gelegen.
's Avonds zijn we naar Byron Bay gereden waar we ook twee nachten hebben geslapen. En ook hier hadden we(woensdag) een vrije dag, ik ben samen met drie andere meiden naar Cape Byron gelopen, het meest oostelijke puntje van Australie.. oja er stond ook wel een mooie vuurtoren. We hadden hier een soort stacaravan en best een luxe, dus we hebben 's avonds voor onszelf gekookt haha, heerlijk joh, elke avond uit eten gaat vervelen ;-)
Donderdag zijn we weggegaan uit Byron Bay op naar Crescent Head naar surf camp. Ik had er iets anders van verwacht, ik dacht aan stro hutjes op het strand en eindelijk een lading surfers, nou dat viel dus mooi tegen.. Maar de surflessen waren leuk en misschien, als ik wat meer dagen zou oefenen, zou ik het misschien ook best wel kunnen.. De eerste dag moesten we oefenen (heel suf) in een meer, een Ti Tree meer met de kleur van cola die heel zout smaakte, maar dat terzijde. We konden zo rustig oefenen en een poging doen om op het board te gaan staan.. Gisterochtend mochten we de zee, eigenlijk is het de oceaan, in. Ik wilde eerst niet want het was zoooooo koud.. Daar had ik me echt niet op voorbereid, ik dacht aan een strak blauwe lucht en minimaal 30 graden.. Ik had ook maar een 'half' wetsuite, ik heb nog 2 surfshirtje erover heen gedaan en toen met m'n board de zee in gelopen..De golven waren behoorlijk en op een gegeven moment kwamen alleen mn voeten nog boven de golf uit, maarrrr ik heb wel een paar keer op mn board gestaan.. Ik denk, dat als je het goed kan, het heel verslavend kan zijn.. Tis echt wel heel tof, maar ik heb er toch liever een zonnetje bij..'s middags zijn naar Sydney gereden en hier ben ik dan.. Ik heb afscheid genomen van de meeste mensen uit de groep, de komende dagen zie ik er ook nog een paar.. Gister zijn we met de ferry naar Manly Island gevaren tijdens sun set, super vet om dan die sky line, Opera house, the Harbour Bridge enzo te zien. Goed begin van mn drie dagen in Sydney. Dinsdag begin ik aan mn laatste reis.. Nieuw Zeeland. De tijd gaat zo onwijs snel, nog 4 weken.. Ik ga er alles uithalen!!!

Jullie horen weer wat als ik daar ben!!

Liefs uit Sydney!!

  • 10 November 2012 - 09:58

    Erika:

    Hey nichtje,
    Leuk om je verslagen te lezen! Geniet nog even van australië en dan heel veel plezier in nieuw-zeeland!!!

    Liefs uit amersfoort

  • 10 November 2012 - 10:34

    Hetty:

    Het is weer een uitgebreid verslag, grappig om te lezen hoe je alles ervaart. Nog 4 weken te gaan, geniet met volle teugen! Vooral van het warme weer want dat is wel afgelopen als je weer hier bent.

    Dikke kus,
    Hetty

  • 11 November 2012 - 08:37

    Jorn:

    Op reis gaat de tijd zo snel!!Maar niet aan denken 4 weken is als nog een lange vakantie;) Maar nu lekker naar NZ Sweet asss!!

  • 17 November 2012 - 14:43

    Lammert:

    Hoi Mar,

    Je zult wel gedacht hebben, waar blijft 't ie. Maar eindelijk tijd gevonden en nog voordat je weer thuis bent.
    Leuke verhalen waaruit maar weer blijkt dat je een goed observatievermogen hebt.
    Toch was het wel schrikken waar je in Singapore tegenaan liep. Prada, Chanel, Rolex etc. maar niets over Toys 'r us of Intertoys of noem maar op. Snappie, je broer maakt zich daarover ook al zorgen las ik.
    Een berg beklommen op Borneo van 4095 meter? Staat de komma wel goed? Ik heb op Curacao de Christoffelberg beklommen, die komt met 372 meter toch aardig in de buurt. Ben er nog steeds beroerd van terwijl het toch al in 2007 was.
    Je schrijft verder: niet elke boomstam is een krokodil maar andersom is het ook zo: niet elke krokodil is een boomstam. Vandaag las ik dat er in Australie een 'kleine' is opgegeten door een krokodil. En je moet je goed beseffen, zo groot ben je ook weer niet.
    Je hoeft les 4 van IBT ook niet meer te volgen. Daarin moet je namelijk middels de duoprocedure een geit vangen, onder controle brengen en afboeien. Laat de les daar wel even aftekenen door je gids.
    Voor iemand die niet veel met dieren op heeft, beschrijf je er wel een heleboel. Van muggen tot paarden en volgens mij heb je de meeste ook opgegeten. Die beesten daar zullen blij met je zijn. Ik mis trouwens nog een verhaaltje dat je ergens de motor gepakt hebt.
    Nu nog een heeeeele lange en mooie tijd in Nieuw Zeeland. Pas ook daar op voor de 'boomstammen'. Hou de benen en de rest heel.
    Ook nog de groeten van Lin, die zit op dit moment tegenover mij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 40029

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 09 December 2012

Nieuw-Zeeland

17 Oktober 2012 - 13 November 2012

Australië

29 September 2012 - 17 Oktober 2012

Singapore-Borneo

Landen bezocht: