Australie part one - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marleen Hop - WaarBenJij.nu Australie part one - Reisverslag uit Alice Springs, Australië van Marleen Hop - WaarBenJij.nu

Australie part one

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Oktober 2012 | Australië, Alice Springs

Austalie part one..

Ik ga het kort houden.. echt waar :-P Ff was info vooraf, mijn reis is begonnen in Darwin.. in het noorden van Australie. De eerste nacht sliep ik in een hostel op een kamer met 4 onbekende meiden. (voor sommige mannen een droom, ik moest er ff aan wennen :-)
Op donderdagochtend op 06.00 uur vertrokken voor drie dagen, we zijn door verschillende parken gereden en hebben gekampeerd o.a Kakadu national park. We zaten op een gegeven moment 1,5 uur van de bewoonde wereld en 600 km van Darwin.

Maare ik weet echt niet waar ik moet beginnen..het is allemaal zo gaaf en mooi, verrassend en indrukwekkend.

Zal ik beginnen bij de 4 wheel drive en de gids die met een rotgang over de rode gravel wegen joeg en in de ankers moest voor een walibi (is weer eens wat anders dan moeten remmen met de Touran voor een zwijn :-)
Of bij de de kangeroo en de buffelo die ik heb gegeten, erg lekker trouwens.. Of bij de swag waarin ik twee nachten heb geslapen.. (je kan ff googlen) maar een swag, is een soort canvas slaapzak met een matje en daar ga je dan inliggen ergens op de grond en dan doe je je ogen dicht.. Zo gaaf als je dan 's nacht wakker wordt en tegen een miljoenen Australische sterren aankijkt, haha beide nachten dacht ik... wow vet cool en vervolgens viel ik weer in slaap. Dat ik wakker werd van een zoemende mug of iets wat op mn hoofd viel laat ik dan maar ff weg.. haha
Enne we hebben het zwaar hier, we moesten gewoon meer dan een kilometer lopen en klimmen voordat we bij een waterval waren waar we vervolgens maar een uur mochten zwemmen ;-) enne dan is het water ook nog eens 30 graden..of warmer hihi
Of zal ik vertellen dat ik elke ochtend op moet tussen 05.00 uur en 06.00 uur.. dus echt niet uitslapen.. De zonnebrandcreme factor 50 doet goed z'n werk, echt heel bruin ben ik nog steeds niet.. tijd voor een factortje lager.. ;-P enne ik heb nu wel echte krokodillen gezien, dit waren geen boomstammen :-)

Ik zit nu in Alice Springs, net aangekomen. Vanaf Darwin was dat ruim 1200 km in de bus met 24 mensen, maar ik heb me geen moment verveelt, het is zo gezellig..We gingen zondag om 05.30 uur weg. Ik had 2 uur slaap gehad omdat we hadden besloten te gaan stappen.. haha tja..
We hadden een paar 100 km gereden toen we bij de " camping" kwamen. Wij hadden zondag geen zin om weer te wandelen en te zwemmen, dat begint gewoon te vervelen :-) dusse we zijn gaan kanoeen, heel gaaf.

We hebben afgelopen dagen weer gekampeerd maar nu in tenten.. Je merkt dat we in de outback zitten, het is hier heel droog. Zo droog zelfs dat de kikkers in de WC (pot) zitten.. AAARRRGGGG verschrikkelijk.. grote, groene, kikkers..ielll!!!
Ik drink echt liters water en ijsthee..

Onderweg was het landschap heel wisselend. Van droge kale vlaktes, ineens een hoop bomen of een bult met stenen. Je komt niet veel verkeer tegen en files zijn uitgesloten. De pubs waar we langskomen zijn echte bezienswaardigeheden. Soms hebben ze een mini dierentuin met een krokodil of de hele pub hangt vol met BH's, onderbroeken en slippers.

Morgen vertrekken we richting Uluru Rock we blijven drie dagen in die omgeving en dan vlieg ik zaterdag naar Cairns aan de East Coast.

Het gaat allemaal iets anders dan mn vorige reis. Ik reis nu niet met een vaste groep, maar de samenstelling veranderd steeds. Toch zijn we met z'n achten die doorgaan naar Sydney, die dus precies dezelfde reis hebben als ik. Ik ben niet de enige Nederlander nu, we zijn met een paar en ik heb inmiddels een maatje met wie ik heel goed kan opschieten, we hebben echt een klik.. (we vallen iig op dezelfde mannen ;-) haha erg gezellig in ieder geval.

Ik heb hele mooie en gave foto's, nu nog geen tijd om die te uploaden, maar ze komen wel hoor!!
Tja ik heb zoveel te vertellen, maar ik ga toch stoppen..

Ik wil nog wel ff kwijt dat ik de reacties op mn blog, mailtjes, berichtjes via FB of smsjes erg leuk vind. Bedankt, want ondanks dat ik hier een super gave tijd heb, is het ook leuk om iets uit Nederland te horen!! Thanxx!!

Liefs

  • 23 Oktober 2012 - 10:41

    Jeannette:

    Hoi Marleen!!

    Het klinkt nog steeds erg leuk allemaal. Mooi dat je het zo naar je zin hebt.
    De tijd vliegt daar om denk ik! Geniet er nog van.

    Liefss Jeannette

  • 23 Oktober 2012 - 10:41

    Jeannette:

    Hoi Marleen!!

    Het klinkt nog steeds erg leuk allemaal. Mooi dat je het zo naar je zin hebt.
    De tijd vliegt daar om denk ik! Geniet er nog van.

    Liefss Jeannette

  • 25 Oktober 2012 - 11:36

    Grob:

    Vind ik hartstikke leuk. (Like!) Zo te horen is er net iets meer te beleven dan in 't Harde. Tja wie hield dat voormogelijk. Uiteraard verwachten we tot in detail wat je elke dag gedaan hebt ;-) Nee lijkt me inderdaad ook erg moeilijk om dat allemaal bij te houden. Je verhalen zijn in iedergeval leuk om te lezen.

    Veel beleven, gek doen en oppassen op jezelf.
    Kus van Grob

  • 25 Oktober 2012 - 12:44

    Oom Jan:

    Goed om te lezen dat het goed met je gaat. En dat je volop geniet.
    Ben erg benieuwd naar je foto's.

    Groet'n,
    Ome Jan.

  • 02 November 2012 - 09:46

    Everlien:

    ik wil oooooooooook!!!!!!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 405
Totaal aantal bezoekers 40026

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 09 December 2012

Nieuw-Zeeland

17 Oktober 2012 - 13 November 2012

Australië

29 September 2012 - 17 Oktober 2012

Singapore-Borneo

Landen bezocht: