Laatste blog!! - Reisverslag uit Elburg, Nederland van Marleen Hop - WaarBenJij.nu Laatste blog!! - Reisverslag uit Elburg, Nederland van Marleen Hop - WaarBenJij.nu

Laatste blog!!

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 December 2012 | Nederland, Elburg

Hallo iedereen,

Ik ben weer thuis!! Maandagmorgen om 06.30 uur werd ik door pap, mam, broertje en Manon opgehaald. Leuk om iedereen weer te zien, maar ik moet wel erg wennen. Vooral aan de kou en het feit dat het zolang en zo vroeg donker is. Wonder boven wonder heb ik tijdens mij tweede vlucht, van Hong Kong naar Nederland nog best wel goed geslapen en stortte ik maandagavond pas om 19.00 uur in. Ik heb wel weer heel fijn geslapen in m’n eigen bed.. Enne als je tien weken niet in je kast hebt gekeken, kom je tot de ontdekking dat je toch nog best leuke dingen in je kast hebt hangen en liggen :-)
Het is de laatste keer dat ik wat op dit blog zet.. Reizen zit er helaas voorlopig niet meer in, tenzij ik een sponsor vind…iemand die zich spontaan meldt? :-)
Goed ik was de vorige keer in Rotorua, regenachtig Rotorua..waar een heel raar luchtje hangt, rotte eieren is de beste omschrijving denk ik. Dat komt omdat het allemaal vulkanisch is daar. Je heb daar veel geisers en modderpoelen die daar opborrelen. Ik ben naar Wai-O-Tapu thermal wonderland geweest dat ligt 20 km buiten Rotorua. Hier vind je nog veel meer geisers en modderpoelen, allemaal door de vulkanische activiteit.. Wel leuk om een keer te zien, in Nederland vind je dit dus echt niet.
Ook heb ik hier geraft, iets wat ik al heel erg lang wilde doen en wat was het gaaf. Ik werd opgehaald met een busje en 20 minuten buiten Rotorua gingen we de Kaituna River op. We zaten met z’n zevenen in een raft en waren allemaal uitgerust met een wetsuite, een soort reddingsvest en een helm. We kregen te horen dat er 3 watervallen in de tocht zaten en we kregen instructies wat we moesten doen als de raft omging, dat was namelijk heel aannemelijk. Het water was ook iets ruiger dan normaal, vanwege de regen. We waren al zeiknat voordat we begonnen maar dat maakte niet uit. Nadat we de laatste instructies hadden gekregen was het tijd om te gaan. We zaten al meteen in een stroomversnelling en de adrenaline begon ook te “stromen”.. Al gauw moesten we ons voorbereiden op de eerste waterval van 2 meter, met meteen daarachter aan de waterval van 1 meter. Wow, dat gaf echt een kick toen we met z’n allen, nog steeds in de raft, onderaan de waterval dreven. Het enige wat ik dacht was, nu wil ik ook van die andere. We moesten ff een eindje peddelen en ondertussen werden er foto’s gemaakt.. Eindelijk was het dan zover, we gingen de hoogste waterval ter wereld af, waar je als onervaren rafter af kan.. Zeven meter hoog!!
We kregen nog een keer wat instructies en daar gingen we.. Met een raft van 4 meter, een waterval van 7 meter af… helemaal verticaal, met raft en al onder het water, bijna gekanteld maar we zaten er nog in.. Vet gaaf!! De kick was groter dan met bungyjumpen! Jammer genoeg was dit ook bijna het einde van het raften, echt heel erg gaaf.
Ik zet de foto’s ook bij m’n blog, ze staan ook al op FB..

Op donderdag ging ik van Rotorau naar Waitomo. Waitomo staat bekend om zijn glowworm caves. Ik bleek een gratis rondleiding te krijgen door een gloeiwormgrot.. altijd leuk natuurlijk maar ik kwam om te blackwaterraften. Als je de ene dag gaat whitewaterraften moet je natuurlijk de andere dag blackwaterraften, wat ook wel tubing wordt genoemd. Het gaat allemaal iets minder hard, maar de ervaring is wel super. Ik moest opnieuw een wetsuite aan (ik ga die dingen ooit nog wel een keer waarderen) en kreeg een helm, maar deze had een lampje. In het begin vroeg ik me ff af wat er allemaal ging gebeuren, de gids was niet zo spraakzaam en we liepen in ons wetsuite en met onze tube door een weiland met koeien.. Bleek dat dit de enige weg naar de grot was, maar een wetsuite is dan best wel warm..Met een groep van 6 mensen gingen we de grot in, gelukkig begon de gids te praten. Hij vond het ontzettend leuk om sterke verhalen te vertellen en ons onwijs te laten schrikken… wat natuurlijk niet zo moeilijk is in een hele donkere grot. Veel licht komt er niet van gloeiwormen, ook al zijn het er een paar duizend. Het eerste stukje door de grot moesten we lopen, maar op een gegeven moment werd het water dieper en moesten we onze tube, een band met lucht, omdoen. We moesten onze voeten op de band van de persoon achter ons leggen en we werden door onze gids achterstevoren door de grot getrokken. Onze lampjes mochten niet aan en hij vertelde ons dat we met ons allen, tegelijk, achterstevoren van een waterval afgingen.. Drie keer raden wie ervoor aan in d’r tube dreef.. juist, ik… Ondanks dat ik het een heel sterk verhaal vond, begon het allemaal steeds geloofwaardiger te worden, je hoorde dat waterval steeds dichterbij komen.... maar goed, m'n eerste gevoel klopte, we gingen niet met z’n allen tegelijk achterstevoren een waterval af.. er was wel een watervalletje maar daar moesten we achterstevoren afspringen in de band. Op een gegeven moment zaten we 100 meter onder de grond, ik heb even gedacht, wat nu als de boel instort..haha.. maar goed die gedachte heb ik heel snel verbannen. We hebben nog een tijdje door de grot gedreven en nog veel meer gloeiwormen gezien. Aan het einde was nog een waterval maar daar was een soort glijbaan overgemaakt. Maar in het donker, in een grot, van een glijbaan waarvan je het einde niet kan zien.. Ik heb ff heel diep ademgehaald.. Is maar goed ook, d’r kwam een hele grote golf water over me heen.

Na mijn laatste nachtje in een hostel (voorlopig dan :-) ben ik naar Auckland gegaan, waar ik twee dagen bij Jill en Paul, familie van mijn oom en tante, heb gelogeerd. Ze hebben me een aantal mooie plekjes van Auckland laten zien en ik heb ook nog een Maori voorstelling gezien, toch nog een beetje cultuur deze reis :-). ’s Avonds ben ik met hun zoon, zijn vriendin en een aantal andere vrienden naar “Christmas in the park” geweest. Heel leuk sfeertje, gezellige muziek, 100.000 mensen maar geen kerstgevoel voor mij. Is ook niet zo gek met het avondzonnetje in je gezicht, op je picknickkleed en je t-shirt aan, zelfs de zingende kerstman op het podium kon daar geen verandering in brengen.. De zoon van Jill en Paul is ook politieagent, helaas zat een dienstje Auckland meedraaien er niet in, maar wel ff een rondleiding gehad door het bureau. Leuk om de verschillen te zien en ik vind dat ze daar een aantal hele goeie ideeën hebben :-)
Op zondag ben ik naar het vliegveld gebracht en toen was het dan echt voorbij.. Na twee lange vluchten van 11,5 uur en 13 uur kwam ik aan in Nederland.
Ik denk dat er niemand is die zich afvraagt of ik het wel naar m’n zin heb gehad.. Ik heb echt een geweldige tijd gehad..
Ik heb in de laatste weken heel veel dingen gedaan en ook veel dingen voor de eerste keer, zoals:
Zolang op reis en in m’n eentje, ik heb voor het eerst orangutans gezien en een koala geknuffeld. Ik heb krokodillen gezien en mega kakkerlakken. Ik heb voor het eerst kangoeroe gegeten, gezeild, gesnorkeld en gesurft. Ik heb voor het eerst een berg van 4095 meter hoog beklommen. Ik heb voor de eerste keer een toga-party gehad, op maandagochtend op het witste zandstrand ter wereld gelegen, voor het eerst kareoke gezongen en Halloween gevierd. Ik heb voor het eerst in een swag geslapen, kikkers in de wc gezien en met heel veel verschillende mensen een slaapkamer gedeeld. Ik heb voor het eerst geraft, gebunyjumpt en in de jungle gelopen. Ik heb voor het eerst op een gletsjer gewandeld, kerstversiering gezien boven een rek met bikini’s en chocolademelk gedronken met marshmellows.
Ik heb voor het eerst… neeh, ik ga het hierbij houden.. Er zullen een aantal mensen zijn, die kunnen zeggen, je lijstje is niet compleet, je hebt nog wel meer “eerste” keren gehad… Maar in het kader van de integriteit, veiligheid en “je-moet-niet-alles-vertellen” laat ik het hier maar bij :-)
Ik ben in 4 verschillende landen geweest, waarvan 3 eilanden waren. Ik vele duizenden kilometers afgelegd, ik heb 12 verschillende vluchten gehad in 10 weken, met 5 verschillende maatschappijen. Ik heb in 44 verschillende bedden geslapen. Ik heb ontzettend veel leuke, mooie, lieve en gezellige mensen ontmoet, ik heb ze niet eens geprobeerd te tellen.
Als er nu nog iemand is die twijfelt of hij/zij moet gaan reizen of niet alleen wil gaan, geloof mij, het is geweldig om te gaan reizen en in je eentje is zo relax... Ik heb me echt geen moment verveelt of eenzaam gevoeld!! Ik zou m’n tas zo weer inpakken…
Lieve mensen, ik ga ermee stoppen, ik ga jullie allemaal weer snel zien ;-) Ik ga een selectie maken van mijn 2400 foto’s.. Dan duurt het foto’s kijken iets minder lang :-)



  • 12 December 2012 - 01:12

    Stefan:

    Topper!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 24596
Totaal aantal bezoekers 40022

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 09 December 2012

Nieuw-Zeeland

17 Oktober 2012 - 13 November 2012

Australië

29 September 2012 - 17 Oktober 2012

Singapore-Borneo

Landen bezocht: