Australie part two - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Marleen Hop - WaarBenJij.nu Australie part two - Reisverslag uit Emu Park, Australië van Marleen Hop - WaarBenJij.nu

Australie part two

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 November 2012 | Australië, Emu Park

Hoii allemaal,

waar was ik gebleven, oja ik was nog in the Outback.. Dat lijkt alweer weken geleden, maar ik ben nu nog maar 6 dagen aan de East Coast.

De laaste dagen in de outback hebben we in het Kata Tjuta National Park gebivakeerd. We hebben om Uluru Ayers Rock gelopen, we hebben gewandeld door Kings Canyon en door the Olgas. Ik heb het zowaar koud gehad daar, moest mn fleecevest aan :-S
Ook deze dagen weer in een swag geslapen, maar de leuke gids maakte alles goed ;-)

Tijdens m' n hele verblijf niet verbrand en op de laatste dag in Alice Springs hebben Aniek en ik allebei een arm verbrand, haha echt zo dom.

Zaterdag ben ik dus aangekomen in Cairns enne het is hier heeel anders dan in the Outback..
We reizen nu met een groep van 33 (!!) mensen, waarvan 27 vrouwen, de rest is dus mannen. En 27 vrouwen en 2 wc's tijdens een plaspauze leverd wel eens files op..
Het is ff wennen hier, de groep, de gids, de chauffeur en de omgeving zijn heel anders.
Maar het went snel genoeg hoor :-)
Zondag begon het feest en zijn we met een boot het Great Barrier Reef opgevaren en heb ik voor het eerst in m'n leven gesnorkeld. Alleen het sexy wetsuite gaf al een hoop lol, we hebben een gave dag gehad. Het is net alsof je boven een heel groot aquarium hangt.
Ik heb hele mooie vissen, koraal, anemonen en andere ondefineerbare dingen gezien.
De vissen zwemmen heel dicht langs je heen. Normaal heb ik niks met vissen die heel dichtbij komen, maar dit was wel heel gaaf.
Het is zo stil en vredig onder water, zo relaxt.
Na een dag op de boot hebben we ons even gedragen als echte Nederlands en hebben een kopje thee gedronken met biscuitjes, mini stroopwafels en Nutella, ja de stroopwafels door de Nutella gehaald, jammie.. Even was Nederland heel dichtbij ;-)

Maandag hebben we eerst heel lang in de bus gezeten. We moesten allemaal om de beurt naar voren komen en ons voorstellen aan iedereen door de microfoon heen.. haha nou dan krijg je 33 reacties op het feit dat je politieagent bent..
We moesten ook verplicht naar het Australische volkslied en andere typische Australische liedjes luisteren.. we hebben weer een leuke gids en dit keer ook een chauffeur.
Om 16.00 uur kwamen we aan in Airlie Beach en zijn aan boord van een 30 meter lange zeilboot met de naam Boomerang gegaan. Echt zo gaaf!! We hebben 24 uur gezeild door de Whitsundays, zo mooi.. Echt adembenemend. We konden maar met 24 mensen slapen op de Boomerang, ik heb samen met nog 9 meiden om een kleinere zeilboot geslapen, de Raggamuffin, kwam goed uit, heb altijd al eens op een muffin willen slapen :-). Na de nacht zijn we weer op de Boomerang gegaan, dit was echt alleen een 'slaapboot'. Wel ff wennen, slapen op een zeilboot enne laten we het maar niet over die wc's hebben..
Dinsdag om 06.45 uur zat ik met toast te ontbijten op het dek van de Boomerang midden in de Whitsundays, zo'n mooi uitzicht heb ik tijdens m'n ontbijt nog nooit gehad..
Om 08.30 uur zijn we van boord gegaan en hebben een paar uur op het strand van Whit haven beach gelegen en witter zand bestaat er niet.. het is heel fijn, het is net of je door bloem loopt (dat spul waarmee je brood bakt).. en het zand was ook koel omdat er bijna geen ijzer inzit.. En de zee, zo zo blauw.. echt paradijs.. als ik het liedjes Summer paradise hoor moet ik hier aan denken.
Rond de middag zijn we weer aan boord gegaan van de Boomerang en zijn we doorgezeild naar South Molle's Island. Oja we hadden een korte onderbreking om te snorkelen.. We zagen onderweg schilpadden zwemmen en dolfijnen (nouja die laatsten heb ik gemist, maar anderen waren ervan overtuigd).
Het eiland hadden we voor ons zelf, samen met een andere groep van Topdeck. We hadden lodges waar we met zn vieren konden slapen. Op dinsdagavond hadden we kareoke..pffft nou echt wat voor mij.. maare we hebben een verpletterende indruk gemaakt met onze versie van Dancing Queen van Abba. We waren niet te verstaan... haha.

Woensdag de hele dag op het eiland geweest en afgezien van een wandeling van 1,5 uur en wat spelletjes met kokosnoten (waarbij we cocktails konden winnen) hebben we niks gedaan. Lekker lui.. Enne ik heb ervoor gezorgt dat we in ieder geval een keer hebben gewonnen.
Enne tja het was de 31e en we moesten er aan geloven.. Halloween.. het is natuurlijk wel gaaf als je je eerste Halloween viert op een eiland midden in de Whitsundays.. Ik was verkleed als een heel onschuldig katje.. (foto's volgen.. misschien ;-)
Enne de neptattoos' die Aniek en ik hadden opgeplakt waren een groot succes. Hoop lol voor een dollar en ik heb net het laatste spookje van mn been geschrobt..het waren hardnekkige halloween tattoo's...
Was geslaagde gezellige avond.

Vanmorgen vroeg ontbeten en om 07.00 uur het eiland verlaten, dit keer met een andere zeilboot. Na een uur stonden we in de haven en zijn in bus gestapt. Nu zit ik dus hier.. in Emu park.. een heel klein plaatsje..

Ik heb al 700 foto's maar durf ze niet te uploaden op deze openbare computer, ik heb er ook geen tijd voor, maar ze komen echt!!
Het is zo gaaf hier, ben al twee weken in Australie, de tijd vliegt..

Ik ga ermee stoppen, mn tijd zit erop!!

Jullie horen snel weer wat!!

Cheers!!

Liefs xx

  • 02 November 2012 - 14:41

    Gjv:

    Super om te lezen! Geen last gehad van vliegen rond uluru? Nou blijf genieten, maar zo te lezen is dat geen probleem. Gr uut drnpk

  • 02 November 2012 - 18:41

    Willeke:

    wow Maleen wat klinkt dat allemaal weer gaaf je noemt het op alsof het niets is. Maar je maakt meer dingen mee op 1 dag dan wij hier een werkweek haha. Zo te lezen bevalt het je nog prima, gelukkig maar! Geniet van alle leuke, mooie en indrukwekkende dingen. En die foto's maakt niet uit je moet ook iets te laten zien hebben als je terug komt:) Veel plezier maar weer!

    Liefs Wil

  • 06 November 2012 - 02:53

    Jos:


    Weer een mooi verhaal Marleen! Zo te lezen heb je voorlopig nog geen tijd en zin om terug te komen. En gelijk heb je!
    Als je terug bent dan plannen we wel even een uurtje om onder het genot van een muffin die foto's te bekijken ;) Dan kan je gelijk weer even van lekker Nederlands weer genieten want alleen maar mooi weer dat verveelt ook snel natuurlijk....
    Hoeveel nachtjes moet je nog voordat je weer naar Nederland terug mag? ;)
    Geniet ervan en tot je volgende blog.

    Gr Jos

  • 08 November 2012 - 15:11

    Jorn:

    Pfff gaaf ben jaloers wil weer terug!! Maar ook leuk al die herkenning!!! Heel veel plezier nog!!

    Gr Jorn

  • 08 November 2012 - 15:11

    Jorn:

    Pfff gaaf ben jaloers wil weer terug!! Maar ook leuk al die herkenning!!! Heel veel plezier nog!!

    Gr Jorn

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Actief sinds 24 Sept. 2012
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 40005

Voorgaande reizen:

13 November 2012 - 09 December 2012

Nieuw-Zeeland

17 Oktober 2012 - 13 November 2012

Australië

29 September 2012 - 17 Oktober 2012

Singapore-Borneo

Landen bezocht: